Ce este un asset?
Asset-urile in traducere libera sunt “activele” unei firme. Noi ne vom referi in mod special la acele active, care au posibilitate mare de scalare (adica de replicare in masa de mai multe ori) si care pot atinge o audienta cat mai mare, dar in acelasi timp specifica nisei afacerii tale. Sa trecem la treaba!
Numarul unu pe lista noastra este recomandarea pentru antreprenori de a scrie o carte (sau o scurta brosura) adresata clientilor lor. Marele avantaj este ca in era digitala in care traim, acest lucru se poate realiza la costuri reduse, sau chiar la costuri 0. Este necesar doar un laptop sau un calculator (pe care asumam ca deja le ai) si un software de scriere (MS Word spre exemplu).
Prin parteneriate cu diferite edituri, aceasta poate fii printata. O alternativa este salvarea acesteia in format PDF si distribuirea gratis pe website-uri de profil, sau pe website-ul de prezentare al firmei. In acest fel vei dobandi statutul de expert in domeniul in care activezi si vei fii vazut ca si o autoritate in domeniul tau.
Ca si in articolul precedent, accentuam importanta video-urilor de prezentare. Toate firmele care se respecta au un video prin care isi prezinta activitatea sau line-up-ul (lista) de produse sau servicii. Realizarea unui video de prezentare pentru afacerea ta va face conversia clientilor mult mai usoara si te va pozitiona in echipa celor care au bugete serioase de marketing. Producerea video-urile nu mai este de mult extrem de costisitoare, iar un video bine realizat poate costa doar cateva sute de euro.
Trebuie sa reamintim si ca unele productii pot ajunge chiar virale, cum este exemplul recent al celor de la cel.ro, care nu doar ca ne pune zambetul pe buze, ci ne si prezinta specificul companiei: tanara, inovativa si cel mai important, pregatita sa ia riscuri.
Vedem deja trend-ul venind din vest si lucrurile stau cat se poate de simplu. Fiecare nisa existenta are o “autoritate”, un reprezentant cu podcast exact pe domeniul despre care esti interesat.
Esti mama singura? Exista un podcast pentru tine, special realizat de catre o mama singura. Esti high achiever (o persoana care realizeaza multe)? Exista podcast-uri in care sunt interdievati alti high achieve-eri. Iti plac cartile de groaza? Nu-ti face probleme, gasesti o gramada de carti de groaza citite, in podcast-uri facute pentru oameni ca tine.
Cu o conexiune la internet, un microfon de cateva sute de lei si timpul si determinarea necesara, poti incepe foarte usor un podcast. Iti vei creste cu siguranta audienta si numarul de persoane cu care relationezi in afaceri. Daca totul merge bine si incepi sa investesti, poti ajunge sa ai un mic studio, ca si George Buhnici.
Mereu te plangi ca industria in care activati nu are informatii suficiente. Ca ti-ai dori ca publicul sa fie mai inteligent. Acum este sansa sa iti faci website-ul firmei sa iasa in evidenta.
Tot ce ai nevoie este inspiratia necesara pentru a pune cuvintele pe ecran, iar cu timpul promitem ca stilul de scris se va dezvolta si vei ajunge sa devi un maestru in artele literale.
Lasand gluma la o parte, un website cu o sectiune BLOG bine dezvoltata indica potentialilor clienti ca intreaga echipa stie despre ce este vorba. De asemenea, arata potentialilor clienti profesionalismul si determinarea voastra de a fii lideri de piata. Cei mai buni recurg la cele mai bune mijloace de promovare, iar o serie de 6-12 articole bine-realizate pe blog-ul firmei tale te va propulsa cu siguranta in fata si iti va creste rang-ul site-ului in motoarele de cautare. Nu ai rabdarea, timpul sau inspiratia necesara? Echipa Godzilla Web iti sta la dispozitie cu o oferta excelenta, un pachet S.E.O. (optimizare pentru motoarele de cautare) care include scrierea articolelor de blog, in nisa in care activezi.
Aceasta a fost lista noastra de 4 asset-uri digitale pentru afacerea ta. Speram ca ai reusit sa iei cateva idei importante din articol si ca te-am putut inspira, macar putin.